2009

Standardowo dla leniwych sezon 2009 w formie filmowej:


I w wersji pisanej na bieząco:

Styczen 2009 – nic sie nie dzieje, podobno mamy kryzys gospodarczy i dolar jakis drogi ;)

Luty 2009 – wreszcie jest sucho i moge zmierzyc osiagi na 0,5bar, z zalozonym MBC i wiekszym IC. Wynik – 6,35s do setki, oraz 14,87s na 1/4 mili przy predkosci 101mph (162km/h) na mecie. Znaczacej poprawy nie ma ale to w koncu tylko 0,1bar wiecej, oraz wiekszy IC o tyle dobrze wplywa, ze auto nie slabnie po kilku przejazdach jak to mialo miejsce na tym malym, ktory byl zalozony wczesniej.

   

Marzec 2009 – Nie ma sniegow wiec mozna przejsc na letni setup samochodu, wymylem podwozie i nadkola z resztek soli, na auto trafily letnie opony. Podczas ich zakladania niestety stwierdzilem ze lewy prog z tylu przestal istniec i mozna go odlamywac rekami :/

 

 

Kwiecien 2009 – remont blacharki polegajacy na wymianie calych progow i kawalka wewnetrznego nadkola, konerwacja z zewnatrz i wewnatrz zarowno progow jak i tylnich blotnikow, mozntaz wnek nadkoli z tworzywa z tylu, montaz przewodow w oplocie Goodridge – polecam te przerobke, honda niestety ma beznadziejne hamulce i przy jednym hamowaniu z predkosci 200km/h do zera pedal robil sie miekki, teraz ten efekt nie wystepuje.

 

Maj 2009 – male woskowanie nadwozia i kilka fotek w zoltym odcieniu rzepaku :)

   

Czerwiec 2009 – przygotowujac auto pod wieksze doladowanie wymienilem pompe paliwa z oryginalnej na Walbro High Performance 255 GSS 342, na zdjeciu porownanie oryginalnej pompy (u gory) i pompy Walbro.

Lipiec 2009 – montaz resistorbox’a, mapsensora MPX4250A, wtryskow z mitsu evo 535cc, oraz wymiana stozka na Simote (do 300KM). Porownanie stozka zalozonego przez p. Grabowskiego (niestety zalozyl Jacky czego nie bede komentowac) i stozka Simoty.

 

Sierpien 2009 – strojenie na 1.1 bar przy pomocy Crome w Strojenia.pl w Warszawie. Auto znacznie odzylo, znowu musze nauczyc sie ruszac bo wciskanie pedalu gazu do konca na pierwszych dwoch biegach zupelnie mija sie z celem :) do tego wystrojone raczej bezpiecznie, EGT nie przekracza 800stC, w programie jest shiftlight ustawiony na 7200rpm i boostcut ustawiony na 1.15bar. Testy Gtechem (5,91 na 0-96km/h i 14.14 na 400m), badanie na hamowni bez nadmuchu na IC (moc 236KM/6390, moment 282Nm/5240)

   

Kolejny wypad na tor do Wroclawia, wnioski takie ze z oponami barum bravuris szalu nie ma, a wybite gumy tylnego zawieszenia sprawiaja ze auto robi sie niespodziewanie nadsterowne, do tego konieczny jest montaz chlodnicy oleju bo po raz pierwszy wlaczyl mi sie alarm na wskazniku temp oleju. Pomalowalem takze znaczki na tylnej klapie i kierownicy na czerwono. Na maske przyjdzie czas jak ja wymienie na jakas prosta.

   

 

Wrzesien 2009 – z klapy zniknal napis „Civic ESI” w zamian pojawil sie ten sam co na bokach czyli „turbo vtec”, auto nawoskowane i przy pomocy kolegi Kleja mala wieczorna sesja.

   

 

 

Pazdziernik 2009 – tegoroczny sezon uznaje za zakonczony, w zwiazku z czym standardowo powstal klip na podsumowanie (w dziale filmy), oraz zostaly przyciemnione szyby (przy okazji jest to ostatnia fotka na tych felgach, juz pracuje nad nowymi, ktore zagoszcza w sezonie 2010), zamontowane silowniki maski.

 

Listopad 2009 – na montaz czeka zakupiony stabilizator z MB6 (grubosc 26mm, standardowy ma 21mm), pomalowana i zamontowana OEM rozporka przednich kielichow, zalozone kola zimowe :/, zmiana BOV’a na kopie Greddy RS, jednotloczkowy – jest nieco glosniejszy i szybciej reaguje, ale wymagal regulacji, wymienilem seryjny stabilizator (21mm) na taki z modelu MB6 (26mm). Pomiar osiagów przy temp ok 5st C i na felgach 14″ z zimowkami 185. O ile dalo sie urwac na czasie do „setki” o tyle na 400m czas w zasadzie bez zmian. Do tego zmierzylem droge hamowania 100-0km/h – wyszla dosc tragiczna bo 45m :/ Ale to bardziej wina opon niz hamulcow bo latwo blokowaly sie przednie kola.

 

 

 

Grudzien 2009 – kolektor owiniety grafitowym bandazem (na zdjeciu w trakcie wypalania), zalozony oil catch tank z troche grubszym przewodem z odmy w bloku, pomiar na drogowej hamowni (a wiec byl nadmuch na intercooler, ktorego zabraklo przy pomiarze w sierpniu) w firmie Ksport w Opolu, wynik: 263KM i 303Nm. Kupilem tez kompletne wahacze na tyl z tarczami hamulcowymi, sa w dosc agonalnym stanie, ale pracuje nad nimi. Teraz juz bede wiedzial ze kupujac takie cos nie mozna brac czesci ktore lezaly dlugo pod chmurka nie uzywane. W ramach prac nad tylnymi hamulcami wyczyscilem zaciski i wymoczylem je w odrdzewiaczu, pomalowalem standardowo czerwonym hammeritem czesci widoczne, zamowilem jeden „cukierek” bo jest do wymiany, przewody hamulcowe w oplocie Goodridge i nowe klocki hamulcowe, czekam tez na zamowione tloczki i nowe uszczelki do zacisku i bedzie mozna skladac w calosc, a przy okazji wymienic pozostale zuzyte elementy zawieszenia z tylu.