2011

Podsumowanie sezonu 2011 w formie filmowej:

 

Styczen 2011 – doszly wreszcie opony.

Luty 2011 – wymiana przedniej szyby bo pekla gdy auto stalo w garazu :/

Marzec 2011 – na maske wrocil znaczek, zmienilem olej, wkrecilem meagnetyczny korek do spustu oleju, zmienilem czujnik cisnienia oleju bo poprzedni nie zawsze dziala. Przyszla wiosna wiec wreszcie przeprowadzilem testy przyspieszen ze szpera i nowymi oponami. O dziwo poprawil sie czas na 400m (kilka razy 14.0X az wreszcie udalo sie ponizej 14s!!! a mianowicie 13,93s), a myslalem ze poprawi sie przyspieszenie do „setki”, ktore pozostalo praktycznie na takim samym poziomie jak wczesniej. Sprawdzilem tez jak sie spisuja hamulce 282mm z klockami hawk hp+ przy wielokrotnych hamowaniach z duzej predkosci i jestem bardzo zadowolony bo nie udalo mi sie ich wyprowadzic z rownowagi. Choc trzeba przyznac ze felge nieco zapylily :) (przed jazda byla zupelnie czysta)

   

Kwiecien 2011 – mycie, woskowanie, polerowanie i profi sesja fotograficzna typu postapokaliptycznego :) Niestety miniaturki automatycznie mi przycinaja zdjecia, ale w pelnym rozmiarze wyglada to juz normalnie :/

   

   

   

   

   

   

Maj 2011 – autor powyzszych zdjec zglosil jedno z nich do konkursu fotograficznego magazynu GT, ponizej zdjecia z glosowania w pierwszym dniu i w ostatnim, niestety monopol magazynu GT dal o sobie znac i z jakiegos niejasnego dla nikogo powodu stwierdzili, ze nie beda wiecej ogranizowac konkursu uznajac, ze nie ma zwyciezcy i wydrukowali wszystkie zdjecia dla swietego spokoju. No coz, pozostaje zyczyc redaktorom-amatorom z GT zeby kiedys jednak stali sie profesjonalistami w tym co robia… Poza tym zamontowalem elektroniczny kontroler doladowania (EBC) firmy HDI z mozliwoscia wyboru i ustawienia pomiedzy low/high boost, osiaga cisnienie troche pozniej niz na manualnym kontrolerze firmy Properfekt ktory wczesniej byl zalozony, ale za to jest bardziej stabilny w gornych zakresach doladowania (filmy porownawcze tych kontrolerow i fabrycznego rozwiazania w dziale MULTIMEDIA. W tym samym dziale zmontowane ciekawsze fragmenty z onboardu z imprezy forumowej na lokalnym autodromie. W sumie byl to pierwszy test w bojowych warunkach szpery i EBC i mysle ze zakup szpery byl jednym z moich najlepszych pomyslow do tego auta, trakcja w zakrecie jest po prostu swietna. A ze sterownikiem EBC przetestowalem tyle ze na ustawieniu cisnienia na LOW jest latwiej kontrolowac auto ale jednak czas byl gorszy o jakies 4 sekundy na jednym przejezdzie.

   

 

Czerwiec 2011 – bez wiekszych zmian

Lipiec 2011 – kolejny trackday na autodromie, tym razem w deszczu i z wykorzystaniem plyty poslizgowej. Do tego wymiana uszczelki pod miska olejowa, wymiana plecionki w wydechu, dorobienie obejmy mocujacej DP do turbiny, przy okazji sciagania miski kontrola stanu panewek zalozonych rowno 3 lata temu :) Mysle ze jeszcze troche pojezdza. Do tego poradzono mi aby przepiac wezyk od EBC z muszli turbiny blizej przepustnicy, wowczas pod koniec skali obrotomierza doladowanie nie powinno spadac, ale poniewaz to nic nie dalo to kombinowalem dalej i okazalo sie ze rozwiazaniem jest mocniejsze skrecenie ciegna z aktuatora przy turbo, zeby WG sie tak latwo nie otwieral. Narazie trzyma rowno to 1.1 bar, zobaczymy jak zaczne dmuchac wiecej ;) Poza tym sciagnalem tylne wneki nadkoli bo opony po nich tarly i juz je przetarly (urok czesci z allegro), przy okazji robiac maly przeglad zawartosci rdzy na nadkolach i tam gdzie trzeba bylo wyczyscilem, zabezpieczylem jakims podobno cudownym srodkiem o nazwie „Cortanin F”, prysnalem podkladem, czarnym lakierem, a na koniec srodkiem do konserwacji Boll. Na kilka lat powinien byc spokoj.

   

   

 

 

Sierpien 2011 – trening na autodromie w PNW, mala ilosc samochodow spowodowala efekt ze mozna bylo sie do woli najezdzic i udalo mi sie doprowadzic hamulce do dymiena :) a myslalem ze tego sie nie da zrobic na tym obiekcie :) Jest troche materialu filmowego z tego treningu i zapewne zostanie on uzyty w klipie podsumowujacym sezon 2011 i jakos jesienia trafi do dzialu z filmami. Oprocz tego do samochodu trafily dwa fotele kubelkowe i pasy szelkowe bo jednak do naprawde ostrej jazdy te z prelude sie nie nadaja.

Wrzesien 2011 – Moje pierwsze okrazenia na czas na torze Poznan, na dzien przed wyjazdem sprawdzajac cisnienie w oponach odkrylem ze w jednej z nich nie ma za duzo powietrza, winny byl gwozdz, na szczescie udalo sie to szybko naprawic. Podczas wizyty na torze w Poznaniu dowiedzialem sie ze auto przy obrotach rzeadu 3500obr/min emituje halas 88db i ze potrafi spalic 25l/100km… Moj najlepszy czas to 1:59,278, na torze udalo mi sie dogonic i wyprzedzic m.in. VW Scirocco 2.0 TFSI i Porsche Carrera 4 wiec jestem bardzo zadowolony. Zadowolony tez jestem z ostatniej modyfikacji, czyli foteli, trzymaja bardzo dobrze, nie przeszkadzaja w prowadzeniu, a trasa 300km w jedna strone tez nie byla wyjatkowo uciazliwa, choc komfortowa tez trudno ja nazwac :) Hamulce zalozone po stopieniu klockow w zeszlorocznym trackday’u na torze w Brnie tez wywiazaly sie ze swej roli, chociaz farba na nich sie spalila. Opony tez nie mialy lekkiego zycia, zwlaszcza lewa prednia i chyba po jeszcze jednej takiej imprezie trzeba bedzie myslec o kolejnym komplecie, ale na trzymanie w zakretach narzekac nie moge, nawet jeden z instruktorow gdy ze mna jechal to pytal czy mam zalozone jakies slicki bo dobrze trzymaja.
Oprocz tego odbyl sie koleny trening na autodromie w PNW, jechalo mi sie swietnie i jakims cudem w osoatecznych wynikach bylem szybszy m.in. od Lancera Evo IX 450KM, Subaru Imprezy STI 280KM, czy Corrado Turbo 300KM.

   

 

 

Pazdziernik 2011 – sezon uwazam za zakonczyny wiec tradycyjnie stworzylem klip podsumowujacy miniony rok. Jest w nim kilka ciekawszych momentow z sezonu, porownanie onboardow z monjej Hondy i Evo IX o ktorym wyzej wspomnialem itp. Zapraszam do obejrzenia w dziale MULTIMEDIA

Listopad 2011 – zwalczylem drobny wyciek oleju przy laczeniu splywu oleju z turbiny z miska olejowa, a poza tym zupelnie nic sie nie dzieje.

Grudzien 2011 – przygotowania do sezonu 2012 czas zaczac, szkoda dobrych opon drogowych na meczenie ich na torze, wiec postanowilem zlozyc sobie komplet kol do upalania, kupilem felgi 15″ i slicki 4xDunlop i 2xMatador. Felgi pomaluje na wiosne na czerwono :)