2011
Podsumowanie sezonu 2011 w formie filmowej:
Styczen 2011 – doszly wreszcie opony.
Luty 2011 – wymiana przedniej szyby bo pekla gdy auto stalo w garazu :/
Marzec 2011 – na maske wrocil znaczek, zmienilem olej, wkrecilem meagnetyczny korek do spustu oleju, zmienilem czujnik cisnienia oleju bo poprzedni nie zawsze dziala. Przyszla wiosna wiec wreszcie przeprowadzilem testy przyspieszen ze szpera i nowymi oponami. O dziwo poprawil sie czas na 400m (kilka razy 14.0X az wreszcie udalo sie ponizej 14s!!! a mianowicie 13,93s), a myslalem ze poprawi sie przyspieszenie do „setki”, ktore pozostalo praktycznie na takim samym poziomie jak wczesniej. Sprawdzilem tez jak sie spisuja hamulce 282mm z klockami hawk hp+ przy wielokrotnych hamowaniach z duzej predkosci i jestem bardzo zadowolony bo nie udalo mi sie ich wyprowadzic z rownowagi. Choc trzeba przyznac ze felge nieco zapylily (przed jazda byla zupelnie czysta)
Kwiecien 2011 – mycie, woskowanie, polerowanie i profi sesja fotograficzna typu postapokaliptycznego Niestety miniaturki automatycznie mi przycinaja zdjecia, ale w pelnym rozmiarze wyglada to juz normalnie :/
Maj 2011 – autor powyzszych zdjec zglosil jedno z nich do konkursu fotograficznego magazynu GT, ponizej zdjecia z glosowania w pierwszym dniu i w ostatnim, niestety monopol magazynu GT dal o sobie znac i z jakiegos niejasnego dla nikogo powodu stwierdzili, ze nie beda wiecej ogranizowac konkursu uznajac, ze nie ma zwyciezcy i wydrukowali wszystkie zdjecia dla swietego spokoju. No coz, pozostaje zyczyc redaktorom-amatorom z GT zeby kiedys jednak stali sie profesjonalistami w tym co robia… Poza tym zamontowalem elektroniczny kontroler doladowania (EBC) firmy HDI z mozliwoscia wyboru i ustawienia pomiedzy low/high boost, osiaga cisnienie troche pozniej niz na manualnym kontrolerze firmy Properfekt ktory wczesniej byl zalozony, ale za to jest bardziej stabilny w gornych zakresach doladowania (filmy porownawcze tych kontrolerow i fabrycznego rozwiazania w dziale MULTIMEDIA. W tym samym dziale zmontowane ciekawsze fragmenty z onboardu z imprezy forumowej na lokalnym autodromie. W sumie byl to pierwszy test w bojowych warunkach szpery i EBC i mysle ze zakup szpery byl jednym z moich najlepszych pomyslow do tego auta, trakcja w zakrecie jest po prostu swietna. A ze sterownikiem EBC przetestowalem tyle ze na ustawieniu cisnienia na LOW jest latwiej kontrolowac auto ale jednak czas byl gorszy o jakies 4 sekundy na jednym przejezdzie.
Czerwiec 2011 – bez wiekszych zmian
Lipiec 2011 – kolejny trackday na autodromie, tym razem w deszczu i z wykorzystaniem plyty poslizgowej. Do tego wymiana uszczelki pod miska olejowa, wymiana plecionki w wydechu, dorobienie obejmy mocujacej DP do turbiny, przy okazji sciagania miski kontrola stanu panewek zalozonych rowno 3 lata temu Mysle ze jeszcze troche pojezdza. Do tego poradzono mi aby przepiac wezyk od EBC z muszli turbiny blizej przepustnicy, wowczas pod koniec skali obrotomierza doladowanie nie powinno spadac, ale poniewaz to nic nie dalo to kombinowalem dalej i okazalo sie ze rozwiazaniem jest mocniejsze skrecenie ciegna z aktuatora przy turbo, zeby WG sie tak latwo nie otwieral. Narazie trzyma rowno to 1.1 bar, zobaczymy jak zaczne dmuchac wiecej Poza tym sciagnalem tylne wneki nadkoli bo opony po nich tarly i juz je przetarly (urok czesci z allegro), przy okazji robiac maly przeglad zawartosci rdzy na nadkolach i tam gdzie trzeba bylo wyczyscilem, zabezpieczylem jakims podobno cudownym srodkiem o nazwie „Cortanin F”, prysnalem podkladem, czarnym lakierem, a na koniec srodkiem do konserwacji Boll. Na kilka lat powinien byc spokoj.
Sierpien 2011 – trening na autodromie w PNW, mala ilosc samochodow spowodowala efekt ze mozna bylo sie do woli najezdzic i udalo mi sie doprowadzic hamulce do dymiena a myslalem ze tego sie nie da zrobic na tym obiekcie Jest troche materialu filmowego z tego treningu i zapewne zostanie on uzyty w klipie podsumowujacym sezon 2011 i jakos jesienia trafi do dzialu z filmami. Oprocz tego do samochodu trafily dwa fotele kubelkowe i pasy szelkowe bo jednak do naprawde ostrej jazdy te z prelude sie nie nadaja.
Wrzesien 2011 – Moje pierwsze okrazenia na czas na torze Poznan, na dzien przed wyjazdem sprawdzajac cisnienie w oponach odkrylem ze w jednej z nich nie ma za duzo powietrza, winny byl gwozdz, na szczescie udalo sie to szybko naprawic. Podczas wizyty na torze w Poznaniu dowiedzialem sie ze auto przy obrotach rzeadu 3500obr/min emituje halas 88db i ze potrafi spalic 25l/100km… Moj najlepszy czas to 1:59,278, na torze udalo mi sie dogonic i wyprzedzic m.in. VW Scirocco 2.0 TFSI i Porsche Carrera 4 wiec jestem bardzo zadowolony. Zadowolony tez jestem z ostatniej modyfikacji, czyli foteli, trzymaja bardzo dobrze, nie przeszkadzaja w prowadzeniu, a trasa 300km w jedna strone tez nie byla wyjatkowo uciazliwa, choc komfortowa tez trudno ja nazwac Hamulce zalozone po stopieniu klockow w zeszlorocznym trackday’u na torze w Brnie tez wywiazaly sie ze swej roli, chociaz farba na nich sie spalila. Opony tez nie mialy lekkiego zycia, zwlaszcza lewa prednia i chyba po jeszcze jednej takiej imprezie trzeba bedzie myslec o kolejnym komplecie, ale na trzymanie w zakretach narzekac nie moge, nawet jeden z instruktorow gdy ze mna jechal to pytal czy mam zalozone jakies slicki bo dobrze trzymaja.
Oprocz tego odbyl sie koleny trening na autodromie w PNW, jechalo mi sie swietnie i jakims cudem w osoatecznych wynikach bylem szybszy m.in. od Lancera Evo IX 450KM, Subaru Imprezy STI 280KM, czy Corrado Turbo 300KM.
Pazdziernik 2011 – sezon uwazam za zakonczyny wiec tradycyjnie stworzylem klip podsumowujacy miniony rok. Jest w nim kilka ciekawszych momentow z sezonu, porownanie onboardow z monjej Hondy i Evo IX o ktorym wyzej wspomnialem itp. Zapraszam do obejrzenia w dziale MULTIMEDIA
Listopad 2011 – zwalczylem drobny wyciek oleju przy laczeniu splywu oleju z turbiny z miska olejowa, a poza tym zupelnie nic sie nie dzieje.
Grudzien 2011 – przygotowania do sezonu 2012 czas zaczac, szkoda dobrych opon drogowych na meczenie ich na torze, wiec postanowilem zlozyc sobie komplet kol do upalania, kupilem felgi 15″ i slicki 4xDunlop i 2xMatador. Felgi pomaluje na wiosne na czerwono