2015
Styczen 2015 – bez zmian
Luty, Marzec 2015 – modyfikacje aerodynamiczne majace na celu poprawe chlodzenia i zwiekszenie przyczepnosci:
- dodatkowy wlot w zderzaku na wprost chlodnicy
- wyloty powietrza na masce
- dyfuzor
- splitter
Wlot i wyloty zostaly wyciete laserem w tworzywie ABS,
dodatkowo wyloty podoginalem po podgrzaniu ich opalarka i skleilem w calosc, zamocowane jak widac nitami i dodany czarny siatex od spodu
Dyfuzor mojego projektu zrobiony z aluminium 2mm przez RC Motorsport, lotki mialy byc przyspawane do plyty, ale plyta sie wyginala wiec sa zamocowane nitami za posrednictwem katowników, calosc pomalowana na czarny mat. Dyfuzor praktycznie laczy sie ze zbiornikiem paliwa wiec mozna powiedziec ze od polowy samochodu podloga jest plaska.
Splitter mojego projektu i wykonania, wykonany ze sklejki wodoodpornej 10mm plus 3mm tworzywo ABS. Wstepne pomiary byly zaznaczane na kawalku kartonu
Poczatkowo mocowania byly wykonane z katownikow aluminiowych, ale po wstepnych testach (stanalem na zamocowana plyte zeby zobaczyc czy wytrzyma ) jeden pekl, a drugi sie zgial wiec zmienilem je na stalowe Zeby mozliwy byl stosunkowo latwy demontaz plyty w katownikach zamontowalem sruby z kwadratowym zakonczeniem pod lbem i takie tez otwory zrobilem w katownikach, od gory zablokowalem te sruby innymi srubami, dzieki temu nie trzeba trzymac ich kluczem od strony komory silnika przy odkrecaniu plyty. Jak juz sie zdecydowalem na stalowe katowniki to stwierdzilem, ze rownie dobrze mozna by bylo przyspawac po prostu te sruby, ale ze nie mam spawarki to zostalo jak jest. W plycie ze sklejki poszerzylem nieco otwory aby od spodu nie wystawaly nakretki.
Po wykonaniu plyty docialem z ABSu pasek ktory zasloni luke pomiedzy zderzakiem a plyta, calosc zostala zamocowana nitami przy pomocy kawalkow aluminiowego katownika.
Przy okazji trzeba bylo przerobic ucho do holowania, wiec w profilu metalowym przyspawanym do oryginalnego ucha zainstalowalem fragment odpowiednio zszytej tasmy holowniczej.
Najpierw zrobilem splitter na dlugosc 10cm ale wygladal dosc komicznie wiec docialem do 6cm i na zakonczenie zalozylem oslone krawedzi z gumy wzmacnianej metalowymi wkladkami
Od spodu jest wyciecie na rure wydechowa, miske olejowa i fragment obudowy skryni. Najnizszym punktem podwozia pozostal wydech i przedni stabilizator.
I juz nie zwiazane z aerodynamika – owinalem kolektor bandazem bazaltowym.
Kwiecien 2015 – Honda, a w zasadzie jej nowy splitter zostal okejony, powstaje polklatka, przyszly czesci do kolejnego upgrade’u hamulcow. Nowe klocki na przod Hawk HP+ (zostaja takie same, bo starych ani razu nie udalo mi sie przegrzac), tarcze na przodzie zostana stare bo praktycznie ich nie ubylo na grubosci, klocki na tyl takze Hawk HP+ (byly HPS i widac ze sie lekko nadtopily) oraz na tyl tarcze Black Diamond, nacinane. I montaz dyfuzora.
Maj 2015 – Ponieważ kręcąc normalną kierownicą miałem mało miejsca przy nogach zmieniłem na kierownicę o mniejszej średnicy i z większym odsadzeniem, teraz już na brak miejsca nie mogę narzekać, poza tym zrobiłem panel do uruchamiania/wyłączania niektórych niefabrycznych elementów, odpalanie z guzika (szpan! ) i zamontowałem tzw. hebel czyli główny wyłącznik prądu. Niestety podczas zabaw z zasilaniem zrobiłem jakieś przepięcie i tym samym wykończyłem elektroniczny kontroler doładowania, w tej chwili turbo działa na ustawieniach sprężyny aktuatora więc wstaje dość późno i ładuje do 1.3 zamiast do 1.5bar. :/
Czerwiec 2015 – Wymiana płynu hamulcowego, przygotowanie auta do wyjazdu na tor Poznan, wymiana EBC na prostszy model, z jednym pokretlem i wpasowanie go w popielniczke (i tak jej nie uzywalem)
Lipiec 2015 – udział w Tor Poznan Track Day, gotowanie silnika i jazda na drutach pełna relacja tutaj
Sierpien 2015 – przyszly opony Markgum, ale okazalo sie, ze przy 205/55/15 nie moge juz opuscic samochodu i stoi jak koza, zamowilem wiec Profile 185/55/15, te juz pasuja. Oraz przyszly tarcze Black Diamond na przod, model Grooved 6, czyli nacinane.
Wrzesien 2015 – w zwiazku z problemami z chlodzeniem po zakryciu spodu komory silnika splitterem, zrobilem dodatkowy duzy wylot na masce z aluminium i przycialem troche splitter zeby poprawic wentylacje.
Pazdziernik 2015 – montaz hamulców z przodu, tarcze Black Diamond Grovved 6 wraz z klockami Hawk HP+. Przy okazji okazalo się, ze uszczelki w prawym zacisku znowu do wymiany, przetarła się osłona tłoczka.
Listopad 2015 – czas na sen zimowy.