GT4
Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem.
Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars.
1) Ford Mustang Boss 302 R1
moc/waga: 406KM/1506kg
czas: 1:55,657
prędkość osiągnięta na prostej startowej: 266km/h
Znowu zostałem zaskoczony przez amerykańską motoryzację, bo spodziewałem się, że będzie na drugim końcu tego zestawienia. Nie prowadził się idealnie, początkowa podsterowność przy wejściu w zakręt zamienia się w nadsterowność na wyjściu, hamować trzeba wcześniej niż konkurencja, do tego z 6-biegowej, manualnej skrzyni potrzebne mi było tylko 5 na tym torze, a jednak udało się uzyskać najlepszy czas w tej kategorii wyścigowej. Nie mam pojęcia jak to się stało.
2) Aston Martin V8 Vantage GT4
moc/waga: 430KM/1450kg
czas: 1:57,012
prędkość osiągnięta na prostej startowej: 250km/h
Tu znowu test trochę nie fair, bo wcześniej przejeździłem jeden sezon w grze w tym właśnie samochodzie. Można w nim późno hamować, choć czasami blokuje koła, ale bez większych konsekwencji, jest także bardzo stabilny przy przyspieszaniu. Dla mnie najlepiej prowadzący się samochód w tej klasie. Jedyny w zestawieniu ze skrzynią sterowaną łopatkami za kierownica (6-biegowa).
3) Ginetta G55 GT4
moc/waga: 343KM/1260kg
czas: 1:59,408
prędkość osiągnięta na prostej startowej: 240km/h
Odniosłem wrażenie, że brakuje trochę mocy, najniższa prędkość na prostej startowej w zestawieniu wydaje się to potwierdzać. Ponieważ prędkości nie są najwyższe, do tego samochód jest stosunkowo lekki – można nadrobić straty bardzo opóźniając hamowania, choć hamulce czasem blokują koła. Skrzynia manualna, 6-biegowa.
4) BMW M3 GT4
moc/waga: 416KM/1495kg
czas: 1:59,545
prędkość osiągnięta na prostej startowej: 259km/h
Samochód do którego ciężko się przyczepić, nieco nerwowy tył na nierównościach i tarkach, stabilne hamowania, skrzynia manualna, 6-biegowa, dość krótko zestopniowana. Mimo wszystkich zalet lepszego czasu nie udało się wykręcić.
5) Aston Martin Rapide S Hydrogen Hybrid
moc/waga: 560KM/1795kg
czas: 2:00,416
prędkość osiągnięta na prostej startowej: 258km/h
Słowo „Hybrid” w nazwie wiele tłumaczy – najmocniejszy, ale i najcięższy ze wszystkich w tej kategorii, w dodatku chyba z najsłabiej rozbudowaną aerodynamiką. Hamować trzeba wcześniej ze względu na masę, przy tym koła szybko się blokują, więc trzeba hamować delikatnie, a na koniec gaz też trzeba przyciskać delikatniej, bo staje się nadsterowny na wyjściach. Jedyną zaletą jest stosunkowo miękkie zawieszenie i można bez konsekwencji ciąć zakręty głęboko po tarkach.
6) Toyota GT86 Rocket Bunny GT Edition
moc/waga: 335KM/1175kg
czas: 2:01,252
prędkość osiągnięta na prostej startowej: 248km/h
Samochód z dodatku do gry. Męczy swoim zachowaniem, co prawda najlżejszy w kategorii i można mocno opóźniać hamowania, jest przy tym stabilny, ale jego silnik turbodoładowany jakoś dziwnie oddaje moc i samochód staje się nadsterowny w nieprzewidywalny sposób, np. ten sam zakręt, przy tej samej linii przejazdu i sposobie dodawania gazu – raz przejedzie stabilnie, a drugim razem przelecimy po nim w pełnym drifcie. Ciężko jest przejechać czyste okrążenie.