Historyczna klasa B
Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem.
1) Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG
moc/waga: 421KM/1635kg
czas: 2:16,388
prędkość na prostej startowej: 232km/h
Skrzynia manualna, 5-biegowa. Samochód trudny w prowadzeniu, początkowa podsterowność przy wejściu w zakręt zamienia się w nadsterowność przy wciśnięciu gazu na wyjściu, hamulce się blokują, trzeba hamować wcześnie, bo samochód jest ciężki. Trudno mi nim było przejechać czyste okrążenie.
2) BMW 2002 Turbo Stanceworks Edition
moc/waga: 275KM/1060kg
czas: 2:17,333
prędkość na prostej startowej: 235km/h
Samochód z dodatku „Stanceworks Track Expansion”. Tu także nie udało mi się przejechać czystego okrążania, bo tył tego samochodu ucieka bez wyraźnego powodu, zwłaszcza gdy staramy się przejechać zakręt bez gazu lub tylko lekko go wciskając i dzieje się to niezależnie od prędkości. Miałem wrażenie, że jest najbardziej stabilny przy wciskaniu gazu po prostu do deski, ale nie każdy zakręt da się tak przejechać. Hamulce także się blokują, ale auto jest przy tym stabilne. Skrzynia manualna, 5-biegowa.
3) Ford Escort Mk1 RS1600
moc/waga: 190KM/865kg
czas: 2:18,284
prędkość na prostej startowej: 222km/h
Z racji małej masy nieźle hamuje, ale mocą nie poraża, do tego ma tylko 4 długie biegi w manualnej skrzyni. Trzeba uważać przy redukowaniu biegów na hamowaniach, bo przy zbyt wczesnej redukcji zablokuje tylne koła i zaczynamy podróżować bokiem. Natomiast gdy zbyt szybko wejdziemy w zakręt, samochód nie chce skręcić i wyjedziemy przodem. Tył także lubi uciec przy wjeżdżaniu na tarki.
4) BMW 2002 Turbo
moc/waga: 170KM/1060kg
czas: 2:21,363
prędkość na prostej startowej: 207m/h
Samochód neutralny i stabilny w każdej sytuacji, świetnie hamuje, niestety za słaby żeby zrobić lepszy czas, który pozwoliłby konkurować z czołówką. Skrzynia manualna, 5biegowa, długość przełożeń idealnie zestopniowana na Monzę. Niestety braków w mocy nie nadrobiła.
5) Ford Mustang 2+2 Fastback
moc/waga: 271KM/1312kg
czas: 2:22,497
prędkość na prostej startowej: 225km/h
Bardzo miękkie zawieszenie powoduje powolne reakcje na komendy wydawane kierownicą, początkowo podsterowny przy wejściu w zakręt staje się nadsterowny po wciśnięciu gazu na wyjściu. Hamulce się nie blokują, ale pracują coraz gorzej w miarę kolejnych okrążeń, słabną zwłaszcza pod koniec długich dohamowań z wysokich prędkości.