LMP2

Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem.

Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars.

W tej klasie wszystkie samochody są do siebie bardzo podobne w prowadzeniu,  ważą tyle samo, w trzech z nich różnica mocy to tylko 2KM, prędkość na prostej startowej także w trzech z nich wynosiła dokładnie tyle samo, w zwycięzcy udało mi się rozpędzić bardziej o 4km/h, więc to żadna różnica. Opisane odczucia to takie szukanie trochę na siłę różnic pomiędzy nimi.

1) RWD P20 LMP2

moc/waga: 464KM/900kg

czas: 1:42,517

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 276km/h

rwdp20

Samochód turbodoładowany, z tym, że turbo się nakręca bardzo łagodnie i nie ma nagłego uderzenia momentu obrotowego często spotykanego w starszych silnikach z takim doładowaniem, jest przez to jest stabilny na wyjściach z zakrętów. Ogólnie jest najmniej nadsterowny i najbardziej przyjazny kierowcy w całym zestawieniu. Nerwowy jedynie na głębokich cięciach po tarkach.

2) Alpine A450

moc/waga: 462KM/900kg

czas: 1:42,519

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 272km/h

alpinea450

Czułem, że robię nim idealne okrążenie, ale jednak o 0,002s (!) był wolniejszy. Stabilny niezależnie od sytuacji, nerwowy podobnie jak poprzednik – na tarkach.

3) Marek RP219D LMP2

moc/waga: 444KM/900kg

czas: 1:42,778

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 272km/h

marekrp219

Najsłabszy w zestawieniu, zarazem jedyny dający odczuć jakąś wyraźniejszą różnicę w prowadzeniu. Silnik z turbo, ale bez odczuwalnej turbodziury. Różnicę odczułem głownie na hamowaniach – trzeba było pod koniec odpuszczać hamulce bo blokowało koła, więc i hamować wcześniej, efekt ten nie występował u rywali. Poza tym zauważyłem, że jest podsterowny przy zbyt szybkim ataku na zakręt i nieco bardziej nadsterowny na nierównościach.

4) Oreca 03 Nissan

moc/waga: 462KM/900kg

czas: 1:43,468

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 272km/h

orecanissan

Robiąc notatki z jazdy wpisałem „jak wszystkie”. I to będzie dobre podsumowanie jego prowadzenia :) Gorszy czas wynikał chyba już głównie z nudy z jazdy ciągle takimi samymi samochodami i braku skupienia.