LMP900

Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem.

Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars.

1) Bentley Speed 8

moc/waga: 625KM/916kg

czas: 1:36,251

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 301km/h

bentley8pro

Najlepiej hamuje ze wszystkich w tej kategorii i jest najbardziej neutralny w zakręcie, nie ucieka ani przód ani tył. Jadąc nim miałem wrażenie, że udaje mi się zrobić okrążenie niemal idealne, tj. dokładnie trafiałem w punkty hamowania, apexy, a linia przejazdu była płynna, bez zbędnych manewrów i korygowania kierownicą. Świetnie się zachowywał.

2) BMW V12 LMR

moc/waga: 580KM/915kg

czas: 1:37,020

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 301km/h

bmwv12pro

Hamulce tylko trochę gorsze, koła blokują się pod koniec hamowania, minimalna tendencja do podsterowności przy dodawaniu gazu. Przydało by się trochę więcej mocy i mógłby być zbliżony czas do Bentleya. Skrzynia 6-biegowa, sterowana łopatkami za kierownica.

3) Audi R8 (LMP900)

moc/waga: 610KM/900kg

czas: 1:37,426

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 292km/h

audir8pro

Nie rozwija tak dużych prędkości na prostych jak konkurenci, dzięki temu można nieco później hamować. Niestety lubi zaskoczyć nadsterownością podczas przyspieszania, zwłaszcza na tarkach lub nierównościach. Skrzynia także 6 biegowa, sterowana łopatkami.