Prototype 2

Zasady testu – każdym z samochodów przejechałem po 3 okrążenia toru Monza GP na suchej nawierzchni (jedno wyjazdowe i dwa pomiarowe – decydował najlepszy czas jednego okrążenia z pomiarowych) w grze Project Cars przy uzyciu kierownicy Logitech G27. Wszelkie wspomagacze jazdy typu ABS, kontrola trakcji czy wirtualna linia przejazdu były powyłączane. W ustawieniach samochodów nic nie zmieniałem.

Wszystkie zdjęcia to screeny z gry Project Cars.

Ta grupa jest bardzo zróżnicowana jeśli chodzi o moc i wagę, trochę dziwne, że te samochody tworzą jedną klasę, bo różnice pomiędzy nimi są ogromne. Zwycięzca jest szybszy od prototypów LMP2, a ostatni w tym zestawieniu jest wolniejszy od samochodów GT3. Wszystkie natomiast mają 6-biegowe skrzynie sterowane łopatkami.

1) Radical SR8-RX

moc/waga: 422KM/730kg

czas: 1:42,371

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 267km/h

radicalsr8rx

Najmocniejszy samochód w tej klasie. Skrzynia idealnie zestopniowana na Monzę, na prostej startowej tuż przed hamowaniem kończył się ostatni bieg. Samo hamowanie jest dość trudne, koła się blokują, a gdy za szybko wejdziemy w zakręt samochód nie chce skręcić. Przy przyspieszaniu neutralny.

2) Caterham SP/300.R

moc/waga: 312KM/625kg

czas: 1:43,427

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 270km/h

caterhamsp300

Ten samochód jest ciekawy w obsłudze. Otóż samochód ma elektryczne doładowanie, coś na wzór KERS, sami decydujemy kiedy je uruchomimy wciskając stosowny guzik (trzeba pamiętać, żeby go zaprogramować w opcjach gry). Jednak w przeciwieństwie do KERS – nie ładuje się on podczas hamowań, więc do dyspozycji mamy kilka jego użyć zanim się rozładuje i stanie się bezużyteczny. Przy okrążeniach pokonywanych z jego użyciem na długich prostych, przełożenia skrzyni okazują się zbyt krótkie i końcówki tych prostych na Monzy jedziemy na odcięciu. Natomiast bez użycia tego doładowania, skrzyni nie wykorzystamy w pełni. Gdy akumulatory są całkowicie naładowane to wystarczają na pokonanie dwóch szybkich okrążeń. W dłuższym wyścigu wymaga to taktycznego stosowania tego doładowania, chyba wyłącznie przy wyprzedzaniach, więc podczas bezpośredniej rywalizacji jedzie się nieco słabszym i wolniejszym o kilka sekund na okrążeniu samochodem.

3) Radical SR3-RS

moc/waga: 258KM/625kg

czas: 1:51,633

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 232km/h

radicalsr3rs

I tu drugi koniec tej kategorii wyścigowej, samochód dużo słabszy od swojego brata z pod znaku Radicala, za to łatwiejszy w prowadzeniu. Hamowania można desperacko opóźniać, bo nie osiąga takich prędkości jak rywale, jest przy tym stabilny, koła się nie blokują i chętnie skręca nawet jak przesadzimy z prędkością wejścia w zakręt. Niestety ma za krótką skrzynię i połowę prostej startowej to jazda na odcięciu na szóstym biegu.

4) Palmer Jaguar JP-LM

moc/waga: 262KM/730kg

czas: 1:52,690

prędkość osiągnięta na prostej startowej: 245km/h

palemrjag

Drugi przedstawiciel niskiej mocy w tej kategorii. Też świetnie hamuje, ale tył jest nerwowy podczas przyspieszania na tarkach i nierównościach. Skrzyni biegów wystarcza na prostych, ale brakuje mocy.