Road B

Zasady testu jak w kategorii Road C1.

Zdjęcia to screeny z gry Project Cars.

ROAD B

 

1) McLaren F1

moc/waga: 627KM/1136kg

czas: 1:50,793

mclarenf1

Konkurencję rozłożył na łopatki dużymi prędkościami, na prostej startowej udało mi się osiągnąć 310km/h (drugi najszybszy samochód w tej klasie miał ponad 30km/h mniej!). Jednak z tymi prędkościami w parze idą nie najlepsze hamulce, trzeba hamować wcześnie i lubią zablokować koła, ale jest przy tym stabilny. Przy zbyt szybkim wejściu w zakręt jest podsterowny. Skrzynia manualna, 6-cio biegowa, zawieszenie jest dość miękkie jak na samochód w tej klasie. Ze swoim czasem może spokojnie konkurować z samochodami z klasy „Road A”

2) Ruf RGT-8

moc/waga: 540KM/1430kg

czas: 1:55,129

rufrgt8

Zauważalna, ale nie upierdliwa podsterowność gdy się doda gazu w zakręcie i nadsterowność gdy się go ujmie, ogólnie dość łatwy w prowadzeniu . Na hamowaniach stabilny, ale z racji nie najniższej masy, hamować trzeba dość wcześnie, na prostej startowej osiągnąłem prędkość 278km/h, skrzynia manualna, 6-cio biegowa.

3) Mercedes Benz SLS AMG

moc/waga: 574KM/1620kg

czas: 1:57,216

mercedesslsamg

Skrzynia sterowana łopatkami za kierownicą o siedmiu przełożeniach (na torze Monza wystarczyło mi ich tylko sześć), rozpędziłem samochód na prostej startowej do 273km/h. Zawieszenie dość miękkie, przód nurkuje na hamowaniach, koła się blokują i tył lubi wtedy uciec, przez co trzeba hamować nieco słabiej i wcześniej. Nie przejawia za to zupełnie chęci do nadsterowności z nadmiaru mocy, nawet na niskich biegach w środku zakrętu można wcisnąć gaz do oporu.

4) RUF CTR

moc/waga: 469KM/1087kg

czas: 1:58,154

rufctr

Samochód z dodatku „Old vs New”, przyznam szczerze, że nie wiem jakim cudem zrobiłem nim taki czas, że znalazł się tak wysoko. Prowadzi się potwornie, początkowa mocna podsterowność po dodaniu gazu w zakręcie zmienia się po chwili w nagłą nadsterowność, hamulce są za ostre i blokują koła już po lekkim wciśnięciu pedału, jego główny atut to łatwość z jaką rozwija duże prędkości. Manualna skrzynia 5biegowa pozwalała na rozpędzenie na prostej startowej do 285km/h, pojechałby szybciej, ale musiałem hamować zdecydowanie wcześniej niż w pozostałych samochodach w tym zestawieniu, właśnie przez trudność w dozowaniu siły hamowania, aby nie zblokować kół.

5) Audi R8 V10 Plus

moc/waga: 550KM/1691kg

czas: 1:58,494

audir8v10

Jedyny samochód w klasie z napędem na wszystkie koła, skrzynia sterowana łopatkami, 7 biegowa, z czego ten ostatni bieg wrzucałem tylko na prostej startowej, gdzie rozpędziłem samochód do 273km/h. Podobnie jak w przypadku modelu RUF jest delikatnie podsterowny przy dodaniu gazu w zakręcie i nadsterowny przy jego odjęciu. Prowadzi się pewnie, ale duża masa (największa w klasie)wymusza wczesne hamowania.

6) BAC Mono

moc/waga: 275KM/620kg

czas: 1:58,614

bacmono

Pierwszy z klasy lekkich konstrukcji w tym zestawieniu, skrzynia sterowana łopatkami, 6 biegowa pozwalała się rozpędzić do 250km/h na prostej startowej i to był już prawie koniec tego ostatniego biegu. Samochód lubi jeździć bokiem, nadsterowny przy przyspieszaniu, nadsterowny przy gwałtownym skręcie kierownicą, za to łatwy do wyprowadzenia z poślizgu i stabilny na hamowaniach, które z racji małej masy można opóźniać do granic absurdu i to na tym elemencie jazdy można najwięcej nadrobić w stosunku do konkurencji.

7) BMW 1-Series M-Coupe Stanceworks Edition

moc/waga: 460KM/1555kg

czas: 1:59,461

m1stance

Samochód z dodatku do gry „Stanceworks…”. jest wyposażony w jakieś bliżej mi nie znane doładowanie, widoczne jest jako KERS, ale nie doładowuje się podczas hamowania, a podczas przyspieszania, włącza się automatycznie, do tego silnik jest wyposażony w turbinę i całość sprawia małe problemy w prowadzeniu przy wysokich obrotach – otóż samochód lubi zerwać przyczepność tyłu bez żadnego ostrzeżenia, niezależnie od prędkości, gdy oba te doładowania się włączą. Hamulce wymagały przyzwyczajenia, bo lubią się blokować, ale ogólnie nie można narzekać na ich skuteczność, jeśli pedału nie wciskamy do końca. Skrzynia manualna, 6 biegowa, na prostej startowej rozpędziłem się do 260km/h

8) Aston Martin Racing Vantage GT12

moc/waga: 595KM/1565kg

czas: 1:59,610

astonvantage

Skrzynia sterowana łopatkami, 7-biegowa, z czego na tym torze potrzebnych mi było jedynie 6 do rozpędzenia się na prostej startowej do 265km/h, potem prosta się kończyła. Samochód nerwowy, tył ucieka zarówno na hamowaniach jak i przy przyspieszaniu, ucieka także na wszelkich nierównościach. Mimo to czuć, że ma potencjał i można by było sporo poprawić dostosowując ustawienia pod własny styl jazdy. Brakuje tu dopracowania aerodynamiki, choć z drugiej strony jest przez twórców gry zakwalifikowany do kategorii drogowej, więc jest to zrozumiałe.

9) Caterham Superlight R500

moc/waga: 261KM/596kg

czas: 2:00,258

caterham7s

Po doświadczeniach z modelem Classic w klasie „Road D” podchodziłem dość sceptycznie do możliwości tego samochodu, jednak pomimo tego, że wygląda podobnie to jest zupełnie inny. Mimo najmniejszej mocy w tej klasie udało się zrobić czas blisko środka stawki, niestety blokuje koła na hamowaniach przez co trzeba hamować trochę wcześniej i delikatniej niż w BAC Mono, ale i tak dużo później niż te „dorosłe” samochody. Osiągałem prędkość na prostej startowej wynoszącą 243km/h, skrzynia jest manualna, 6 biegowa. Prowadzi się przyjemnie, początkowa podsterowność po dodaniu gazu w zakręcie przechodzi płynnie w łatwą do opanowania nadsterowność. Jak dotąd to jedyny samochód w którym zauważyłem taki efekt.

10) KTM X-Bow-R

moc/waga: 300KM/790kg

czas 2:00,875

ktmxbow

Samochód z dodatku „Stanceworks…”, bardzo przyjemny w prowadzeniu, nieco podsterowy po dodaniu gazu w zakręcie, dobrze i stabilnie hamuje. Skrzynia manualna 6-biegowa pozwalała się rozpędzić na prostej startowej do 227km/h, ale wystarczało do tego 5 biegów, na próbę pojeździłem nim sobie na innym torze i szczerze mówiąc ostatni bieg jest zbędny przy takim zestopniowaniu skrzyni, bo samochód nie chce na nim już przyspieszać.

11) Ariel Atom 300 Supercharged

moc/waga: 300KM/645kg

czas: 2:02,117

atomsuper

Skrzynia manualna, 6 biegowa, ale jest zbyt duża różnica między 5 i 6 biegiem, więc samochód niechętnie przyspiesza na tym ostatnim biegu, prędkość na prostej startowej wyniosła tylko 235km/h. Nadsterowny przy wciśnięciu gazu, do tego blokuje koła na hamowaniach, mimo to hamować można dość późno. Nie najlepszy czas, samochód z potencjałem, ale trzeba by solidnie pogrzebać w ustawieniach, żeby go wykorzystać.

12) Scion FR-S Rocket Bunny Edition

moc/waga: 500KM/1290kg

czas: 2:04,797

scionrocket

Samochód zbudowany chyba bardziej z przeznaczeniem do driftu niż osiągania dobrych czasów na torze, absurdalnie wręcz nadsterowny, tył potrafi uciekać przy wciskaniu gazu nawet na piątym biegu podczas jazdy z prędkościami grubo ponad 200km/h. Skrzynia jest maualna, 6 biegowa. Przy takiej nadsterowności chyba nawet grzebanie w ustawieniach nie zredukuje jej na tyle, żeby dało się powalczyć o dobry czas w klasie, czas nie jest najgorszy tylko dlatego, że nadrabiał na prostych swoją mocą i osiągał 27okm/h na prostej startowej.

13) Ariel Atom Mugen

moc/waga: 270KM/620kg

czas: 2:07,411

atommugen

Przyznam, że spodziewałem się więcej po samochodzie z „Mugen” w nazwie. Ma tą samą skrzynię co Atom 300, więc przy mniejszej mocy jeszcze bardziej nie chce przyspieszać na ostatnim biegu i na prostej startowej osiągałem prędkość tylko 220km/h (porównajmy to do pierwszego w klasie McLarena i jego 310km/h w tym samym miejscu…) co na takim torze jak Monza, gdzie długie proste są trzy, przełożyło się na taki słaby czas. Nie przejawia tendencji do nadsterowności ani z gazu, ani na hamowaniach, choć koła się blokują jeśli hamujemy zbyt mocno.