Tor Poznan Trackday
16.09.2012 bylem po raz drugi na trackday’u na torze Poznan. Juz po pierwszych 15 minutach szkolenia kierowca pewnego hyundaia ostudzil zapaly wszystkich wbijajac sie czolowo w bande przy torze. Zaznaczam ze to jazdy szkoleniowe i predkosci sa duzo nizsze niz przy jezdzie po pelnej petli na czas… No coz, zdarza sie. Do tego wykrecil mi sie z kolektora czujnik EGT, na szczescie podreczne rozkladane kombinerki daly sobie rade z ta usterka na trawniku z boku toru.
Na torze w sumie zrobilem 199km, auto spalilo jakies 40l paliwa, moj najlepszy czas to 1:59,117 (w zeszlym roku mialem 1:59,278), mimo ze auto nieco lzejsze i do tego mocniejsze to czas slabo sie poprawil, pewnie glowna wina lezy po stronie kierowcy, ale ja wole to zwalic na opony, ktore sa juz na wykonczeniu, Continentale ktore mialem na przodzie grozily wyjsciem plotna na bokach, zwlaszcza lewa przednia, wiec korzystajac z darmowego serwisu na torze zamienilem przod z tylem i wtedy wiekszy wycisk dostawaly ToyoTt1r, ktore chyba trzymaly nieco lepiej (faktem jest ze maja sporo wiecej gumy) i nie przegrzewaly sie tak szybko.
Wracajac do wynikow – z moim czasem bylem 22 w generalce (na 52 samochody), w swojej klasie bylem 10 na 23.
Z jednej strony fajnie bo czas byl lepszy od wielu mocniejszych samochodow (z ciekawszych aut ktore mialy gorszy czas: Porsche 911, Focus RS, Honda s2000, 2x Nissan 370z, Impreza WRX, Scirocco mk3 i jakims cudem Lotus i Radical – chyba kierowcy dopiero sie uczyli tych samochodow), ale z drugiej strony lepsze czasy mialy auta w klasie do 200KM (np. MR2 – z moca 175KM, Civic 185KM). Inna sprawa – jak slusznie zauwazyl kierowca tej szybszej MR2 – po kilku okrazeniach gdy juz wszystko jest gorace wlacznie z intercoolerem to napewno nie mam mocy 270KM. Z wlasnej ciekawosci zrobilem ponizej klasyfikacje czas/model samochodu/ moc:
1) 1:39,424 – Lotus – 400KM
2) 1:41,834 – Radical – 200KM
3) 1:46,085 – BMW E46 M3 – 420KM
4) 1:46,896 – BMW E39 – 320KM
5) 1:47.312 – Subaru Impreza – 300KM
6) 1:48.770 – Nissan 370Z – 320KM
7) 1:48.942 – Mitsubishi Lancer Evo IX – 370KM
8) 1:49.985 – BMW E39 M3T – 410KM
9) 1:52.520- Audi A5 – 300KM
10) 1:55.520 – VW Golf R – 352KM
11) 1:56.213 – Porsche – ?
12) 1:56.490 – Lexus – ?
13) 1:56.766 – Porsche Boxster -310KM
14) 1:57.223 – Renaul Clio – 197KM
15) 1:57.900 – Honda Civic – 250KM
16) 1:57.992 – Mustang Shelby 500 – 500KM
17) 1:58.324 – Nissan 350Z – 286KM
18) 1:58.372 – Corvette Z06 -385KM
19) 1:58.550- Honda Civic – 185KM
20) 1:58.982 – Mazda 323 – 200KM
21) 1:58.999 – Toyota MR2 – 175KM
22) 1:59.117 – Honda Civic – 270KM
23) 1:59.423 – Honda S2000 – 240KM
24) 1:59.662 – Porsche 911 – 272KM
25) 2:00.083 – BMW e30 – 193KM
26) 2:00.302 – Nissan 370z – 328KM
27) 2:01.034 – Mercedes E500 – 320
28) 2:01.311 – Radical – 200KM
29) 2:01.802 – Ford Focus RS – 305KM
30) 2:01.973 – BMW 335 – 306KM
31) 2:02.740 – MG ZR – 180KM
32) 2:03.308 – Honda S2000 – 240KM
33) 2:04.166 – Honda CRX – 168KM
34) 2:04.287 – Toyota MR2 – 192KM
35) 2:04.678 – Honda Civic – 190KM
36) 2:04.766 – Fiat Seicento – 100KM
37) 2:05.381 – Kia Picanto – 85KM
38) 2:05.554 – Lotus – ?
39) 2:05.674 – BMW 123D – 200KM
40) 2:06.017 – VW Scirocco – 220KM
41) 2:06.127 – Honda Civic – 180KM
42) 2:06.565 – Audi TT – 230KM
43) 2:07.376 – Nissan 370Z – 330KM
44) 2:07.736 – Honda CRX – 168KM
45) 2:08.130 – Subaru Impreza WRX – 306KM
46) 2:10.445 – Suzuki Swift – 125KM
47) 2:10.879 – Alfa Romeo 156 – 140KM
48) 2:11.976 – BMW E46 318ti – 143KM
49) 2:17.097 – Mazda RX8 – 231KM
50) 2:18.966 – Mazda Xedos – 140KM
51) 2:19.464 – Audi A4 – 155KM
52) 2:23.360 – BMW 320 – 150KM
___________________________
Poza Radicalami, Porsche i autami przygotowanymi typowo do wyscigow na torze sie pojawil pewien pan z telewizji swoim wynalazkiem marki Ariel Atom, nie wiem jaki mial czas bo chyba byl jako gosc bez klasyfikacji, tak sie zlozylo ze niechcacy go blokowalem – przyznaje – nie widzialem go w lusterkach, nie dosc ze nie ma swiatel to jeszcze strasznie niski samochodzik. Na szybko zlozony filmik z blokowania:
Od strony technicznej: w zeszlym roku mialem problem z EGT, wiec bylem na strojeniu wiosna tego roku i problem jest rozwiazany, teraz jest za to problem z temperatura oleju, po ok 3 okrazeniach pelnym gwizdkiem wlacza sie alarm na wskazniku, jest 120st. Powoli trzeba sie rozgladac za chlodnica oleju. Do tego juz koniecznie musze kupic jakies opony na drugi komplet kol i przydal by sie komplet amortyzatorow z regulacja twardosci , ktory od dluzszego czasu chodzi mi po glowie (KYB AGX). Ponizej zmontowany onboard z tego wypadu: